プライバシーポリシー

株式会社Drop(以下「当社」)は、個人情報保護法(平成15年法律第57号。以下「個人情報保護法」)その他関連法令を遵守し、当社の保有する個人情報を適正に取り扱うことが企業の重要な社会的責務であるとの認識に立ち、coe workerおよびcoe companyにおける個人情報の取り扱いに関する方針を以下の通り定めております。なお、本ポリシーにおける定義は、個人情報保護法によるものとします。

また、当社は、当社が提供するcoe workerおよび coe companyのアプリケーションまたはウェブサイト(以下「本サイト等」)において提供するサービス(以下「本サービス」)の円滑な運営に必要な範囲で、本サイト等の利用者の情報を収集し、利用目的の範囲内で適切に取り扱います。

1. 個人情報保護体制の確立

当社は、役員および従業員等に個人情報保護の重要性を認識させるとともに、個人情報保護に係る管理体制を確立します。また、当社は個人情報の取得、利用、提供等の管理ルールを明文化し、個人情報の適正な管理を行います。

2. 取得する情報の範囲

1)当社は、個人情報を取得する際には、その利用目的を公表または通知し、利用目的の達成に必要な範囲内で、適法かつ適正な手段によって取得します。

2)当社が取り扱う情報の範囲は以下のとおりです。

(1) 利用登録

a) coe workerの場合

・メールアドレス

・パスワード等、アカウントへのアクセス者の本人確認に必要な情報

・当社が本サイト等において取得すると定めた情報

・その他、当社が指定する利用者に関する情報

b) coe companyの場合

・企業名

・担当者氏名

・本社所在地

・電話番号

・メールアドレス

・パスワード等、アカウントへのアクセス者の本人確認に必要な情報

・当社が本サイト等において取得すると定めた情報

・その他、当社が指定する利用者に関する情報

(2)お問合せおよびアンケートのご利用にあたっては、前(1)の記載事項に加え、お問い合わせ内容を記載していただきます。

(3)本サイト等では、インターネットドメイン名、IP アドレス、本サイト等の閲覧等の利用者に関する情報を自動的に収集します。

3. 個人情報の取扱い

1) 利用目的内での利用

当社は、取得した個人情報を、利用者の同意なくして利用目的の範囲を超えて利用することはありません。

当社が取得した個人情報は、以下の目的に利用いたします。

  1. 当社で取り扱っている商品・サービスに関する営業上のご案内を行うこと。
  2. 当社で取り扱う商品・サービスの企画・研究開発・品質向上のため、および、お客様満足度向上のため、お客様へのアンケート調査や故障診断等を行うこと。
  3. 本サービスへの登録、本人確認を行うこと。
  4. 本サービスの提供、利用者からのお問合せへの対応その他本サービスの実施のために必要な業務を行うこと。
  5. 法令の定めまたは行政当局の通達・指導等に基づく対応を行うこと。
  6. 利用者の興味・関心に合わせた広告その他マーケティングおよびその成果確認を行うこと。
  7. 重要なお知らせなど必要に応じたご連絡をすること。
  8. 利用規約、本ポリシーその他当社が定めるルールに違反した利用者に対応すること。
  9. 本ポリシーで定める個人データの第三者提供。
  10. 利用規約、本ポリシーその他当社が定めるルールの変更を通知すること。
  11. 上記の利用目的に付随する目的。

2) 利用目的の変更

当社は、利用目的が変更前と関連性を有すると合理的に認められる場合に限り、個人情報の利用目的を変更するものとします。

利用目的の変更を行った場合には、変更後の目的は本サイト等上にて公表し、改定日を更新します。

3) 個人データの安全管理措置

当社は、個人データへの不正アクセス、個人データの紛失・破壊・改ざん・漏洩等の防止その他個人データの安全管理のために、組織的、物理的および技術的な安全管理措置を適切に講じます。また、個人データを取り扱う役員および従業員等に対して、個人情報保護のための教育・啓発活動に努める等、人的な安全管理措置を適切に講じてまいります。

4) 個人情報の第三者への提供

  1. 当社は、上記2.の定めに従って取得した個人情報を、個人情報保護法その他関連法令により認められる場合を除き、利用者の同意を得ずに第三者に提供しません。
  2. 前号にかかわらず、当社は、次に掲げる場合には、当社が取り扱う個人情報を第三者に提供することがあります。

①利用者の興味・関心に合わせた広告の配信およびその成果確認ならびにサービス の提供のため、個人データを、それ自体では特定の個人を識別できないようにした情報として当社と提携している広告配信業者に提供する場合。

  1. 当社は、以下の外国にある第三者に対し、利用者の個人データを提供する場合があります。

①アメリカ合衆国(カリフォルニア州)

②当該外国の個人情報保護制度および当該外国にある第三者が講じる個人情報保護のための措置

https://www.ppc.go.jp/files/pdf/offshore_DPA_report_R3_12.pdf

5) 利用者に関する情報の取得・利用

本サイト等では、インターネットドメイン名、IP アドレス、本サイト等の 閲覧等の情報を自動的に収集、利用することがあります。第三者が提供するサービスを用いた行動ターゲティング広告等での利用も含みます。利用者に関する情報の外部送信については「利用者に関する情報の外部送信について」をご覧ください。

6) Googleアナリティクスに いて

本サービスの利用状況等を調査・分析するため、本サイト等ではGoogle社が提供するアクセス解析ツールGoogle アナリティクスを利用しています。Googleアナリティクスの利用規約に関する説明についてはGoogle アナリティクスのサイトを、Google社のプライバシーポリシーに関する説明については同社のサイトをご覧ください。

Google アナリティクス 利用規約:
https://www.google.com/analytics/terms/jp.html
Google プライバシーポリシー:
http://www.google.com/intl/ja/policies/privacy/

Google アナリティクスは Cookie 等の仕組みで利用者の利用状況等を把握しています。利用者は、ご自身の情報が Google アナリティクスで使用されることを望まない場合、Google 社の提供する Google アナリティクス オプトアウト アドオンをご利用ください。

Google アナリティクス オプトアウト アドオン:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja

7) 保有個人データの利用目的の開示、および保有個人データの開示、訂正、利用停止

当社は、個人情報に関する利用者の権利を尊重し、利用者により保有個人データの利用目的の開示もしくは第三者提供記録の開示を求められたとき、または、保有個人データの開示・訂正・追加・削除・利用停止・消去もしくは第三者提供の停止を求められたときは、請求者が利用者本人であることを確認のうえ、法令の定めに従い誠意をもって対応いたします。第6記載のお問い合わせ先までご連絡ください。

4. 事故時の措置

当社は、個人情報の漏えい事故等が発生した場合には、事実関係と原因の調査、二次被害の防止策および再発防止策等を実施し、適切に対応いたします。

5. プライバシーポリシーの変更

当社は、本ポリシーの内容を適宜見直し、必要に応じて変更することがあります。当社が別途定める場合を除いて、変更後のプライバシーポリシーは、本サイト等にて公表し、改定日を更新し、改定日から変更後の本ポリシーが適用されるものとします。

6. お問い合わせ先

【名称】株式会社Drop

【代表者氏名】米田 真介

【住所】〒530-0011 大阪府大阪市北区大深町1-1 LINKS UMEDA 8階 WeWork

【問い合わせフォーム】

coe worker: https://coe.tayori.com/f/coe-worker

coe company: https://coe.tayori.com/f/coe-company

【個人情報管理責任者】山崎 葵

(制定日)

本規約は、2023年11月1日に制定されました。

改定:2024年4月18日


Privacy Policy

Based on the recognition that it is an important social responsibility of companies to properly handle personal information held by our company in compliance with the Act on the Protection of Personal Information (Act No. 57 of 2003; hereinafter the "Personal Information Protection Act") and other related laws and regulations, Drop Inc. (hereinafter "Our Company") has established the following policy regarding the handling of personal information in coe worker and coe company. The definitions in this policy shall be based on the Personal Information Protection Act.

In addition, Our Company will collect information on users of the application or website of coe worker and coe company provided by Our Company (hereinafter the "Website, etc.") within the scope necessary for the smooth operation of the service provided through the Website, etc. (hereinafter the "Service") and properly handle the information within the scope of the purpose of use.

1. Establishment of Personal Information Protection System

Our Company will make its officers and employees aware of the importance of protecting personal information and establish a management system for protecting personal information. In addition, Our Company will manage personal information appropriately by stipulating management rules for the acquisition, use, provision, etc. of personal information.

2. Scope of Information Acquired

1) Our Company will, when acquiring personal information, announce or notify the purpose of its use and acquire the information through lawful and proper means within the scope necessary for achieving the purpose of use.

2) The scope of information handled by Our Company is as follows.

(1) Registration for use

a) For coe worker

• Email address

• Password and other information necessary to verify the identity of the person accessing the account

• Information designated by Our Company to be obtained on the Website, etc.

• Other information about the user specified by Our Company

b) For coe company

• Company name

• Name of the person in charge

• Location of the head office

• Phone number

• Email address

• Password and other information necessary to verify the identity of the person accessing the account

• Information designated by Our Company to be obtained on the Website, etc.

• Other information about the user specified by Our Company

(2) When using an inquiry or questionnaire, the content of the inquiry must be described in addition to the information described in the preceding item (1).

(3) The Website, etc. automatically collects information about users such as Internet domain names, IP addresses, and browsing of the Website, etc.

3. Handling of Personal Information

1) Use within the purpose of use

Our Company will not use the personal information acquired, beyond the scope of the purpose of use, without the consent of the user.

The personal information acquired by Our Company will be used for the following purposes.

  1. To provide business guidance regarding products and services handled by Our Company
  2. To carry out questionnaire surveys of customers and conduct failure diagnoses, etc., in order to plan, research and develop, and improve the quality of products and services handled by Our Company and to improve customer satisfaction
  3. To register for the Service and verify identity
  4. To provide the Service, respond to inquiries from users, and perform any other operations necessary to implement the Service
  5. To respond in accordance with the provisions of laws and regulations or the notifications or guidance, etc. of the administrative authorities
  6. To conduct advertising and other marketing tailored to users' interests and confirmation of the results thereof
  7. To contact users as needed, including important announcements
  8. To deal with users who violate the Terms of Use, this policy or other rules established by Our Company
  9. To provide personal data to third parties as set forth in this policy
  10. To make notification of any changes to the Terms of Use, this policy, or any other rules set forth by Our Company
  11. For other purposes incidental to the foregoing purposes of use

2) Change of purpose of use

Our Company will change the purpose of use of personal information only if it can reasonably be considered that the purpose of use is related to that before the change.

In the event of a change in the purpose of use, the changed purpose will be announced on the Website, etc. and the revised date will be updated.

3) Security control measures for personal data

Our Company will take appropriate organizational, physical, and technical security control measures to prevent unauthorized access to, loss, destruction, tampering, or leakage, etc. of personal data, as well as for other security control of personal data. In addition, Our Company will take appropriate human security control measures for its officers and employees who handle personal data, including efforts to provide training and enlightenment activities to protect personal information.

4) Provision of personal information to third parties

  1. Our Company will not provide any personal information acquired pursuant to the provisions in 2 above to any third party without the consent of the user, unless permitted by the Personal Information Protection Act or other relevant laws and regulations.
  2. Notwithstanding the preceding item, Our Company may provide personal information handled by Our Company to a third party in any of the following cases.

(1) When personal data is provided to ad distributors affiliated with Our Company as information that by itself cannot identify a specific individual for the purpose of delivering ads tailored to the user's interest, confirming the result thereof, and providing services

  1. Our Company may provide personal data of the users to a third party in the following foreign countries.

(1) United States of America (California)

(2) The personal information protection system of the relevant foreign country and measures for the protection of personal information taken by a third party in the relevant foreign country

https://www.ppc.go.jp/files/pdf/offshore_DPA_report_R3_12.pdf

5) Acquisition and use of information on users

The Website, etc. may automatically collect and use information such as Internet domain names, IP addresses, and browsing of the Website, etc. This includes use in behavioral targeting advertising, etc. using services provided by third parties. For details about sending user information externally, see "Sending Information about Users to External Parties."

6) About Google Analytics

To investigate and analyze the use of the Service, the Website, etc. uses Google Analytics, an access analysis tool provided by Google. You can learn more about the Google Analytics Terms of Service on the Google Analytics website and about the Google Privacy Policy on the company's website.

Google Analytics Terms of Service:
https://www.google.com/analytics/terms/jp.html
Google Privacy Policy:
http://www.google.com/intl/ja/policies/privacy/

Google Analytics keeps track of usage, etc. by users through cookies and other means. If you do not want Google Analytics to use your information, you can use the Google Analytics Opt-out Browser Add-on provided by Google.

Google Analytics Opt-out Browser Add-on:
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja

7) Disclosure of the purpose of use of retained personal data and disclosure, correction, and discontinuation of use of retained personal data

Our Company will respect users' rights relating to personal information and respond in good faith pursuant to the provisions of laws and regulations, when a user requests disclosure of the purpose of use of, or disclosure of record of provision to a third party of, any retained personal data, or requests for disclosure, correction, addition, deletion, discontinuation of use, erasure or discontinuation of provision to a third party of any retained personal data, by verifying that such person is the user. Please contact us using the contact information in 6 below.

4. Measures in the Event of an Accident

If an accident such as leakage of personal information occurs, Our Company will investigate the facts and the cause, take measures to prevent secondary damage and recurrence, and respond appropriately.

5. Changes to the Privacy Policy

Our Company will review this policy from time to time and may make changes as necessary. Unless otherwise provided for by Our Company, the changed Privacy Policy will be published on the Website, etc., the revision date will be updated, and the revised policy will be applied from the revision date.

6. Contact Information

Company name: Drop Inc.

Representative: Shinsuke Yoneda

Address: WeWork, LINKS UMEDA 8th Floor, 1-1 Ofuka-cho, Kita-ku, Osaka-shi, Osaka 530-0011

Inquiry form:

coe worker: https://coe.tayori.com/f/coe-worker

coe company: https://coe.tayori.com/f/coe-company

Person responsible for managing the personal information: Aoi Yamasaki

(Date of Establishment)

These Terms were established on November 1, 2023.

Revised on: April 18, 2024